Lokale Marketing leidt tot meer nieuwe lokale (en regionale) klanten.

Lokale Marketing voor Utrecht

Denk aan Local Seo Services en Lokale Klant Marketing

Wij bieden o.a. Local Seo Services aan bij verschillende lokaal evenementen in Utrecht

Wij leveren Lokale Marketing in o.a. De Bilt, Heemstede, Bilthoven, Bunnik, Veldhuizen, Houten, Vleuten, Zeist, Nieuwegein, Odijk en alle andere andere steden en dorpen in Nederland.
OVER Local-marketing-specialist

Weet dat local marketing commercieel werkt voor het krijgen van meer klanten

Onze adviseurs zorgen voor goede local marketing hulp en kennis van lokale SEO diensten adviseurs.

Organische zoekvermeldingen

Organische zoekresultaten helpen enorm erg bij de lokale zoekmachine optimalisatie, dit kan bijvoorbeeld door in jouw nieuw gemaakte content lokale zoekwoorden te plaatsen. Hoe meer organische vermeldingen je op de lokale topposities hoe groter de kans aanwezig is om nieuwe kopers naar je website te krijgen. Bij het verkrijgen van organische zoekresultaten is het enorm belangrijk dat je toepasselijke zoekwoorden in je lokale content verwerkt. Deze lokale content geeft weer een forse boost aan je lokale zoekresultaten. Neem een relevant zoekwoord voor een lokaal sushi restaurant “Sushi restaurant Amersfoort” als voorbeeld. Zodra je hier lokale resultaten op begint te krijgen kan je vervolgens je lokale SEO optimaliseren door je ook te gaan focussen op “Restaurant Amersfoort”. Dit zoekwoord is meer algemeen, maar levert een stuk meer zoekresultaten op. Ook is het verstandig om lokale backlinks naar je website toe te brengen en probeer samenwerkingen op te zetten met een ander lokaal bedrijf. De zojuist benoemde lokale links verbeteren je lokale vindbaarheid.

Voor wie in Utrecht is lokale SEO geschikt?

Lokale SEO is een uitstekende manier om je lokale vindbaarheid te verhogen. Als je hoger wilt komen in Google, is het zeker handig om je goed in te lezen in lokale SEO. Maar voor wie is lokale SEO nou precies geschikt? Een antwoord hierop is eigenlijk makkelijk gezegd: ‘elk bedrijf’. Vooral mede door de functionaliteiten van Google ‘Mijn Bedrijf’ is het heel erg belangrijk dat je je organisatie ook op deze manier nog verder optimaliseert. Wel is met lokale SEO voor fysieke winkels echt een uitkomst. Door als fysieke winkel een goede lokale SEO campagne op te zetten breid je je kopersbestand gelijk uit. Door met lokale SEO je online zichtbaarheid te optimaliseren krijg je ook direct een ander type bezoekers op je website. 

Maar ook voor digitale ondernemingen is lokale SEO ontzettend belangrijk. Neem bijvoorbeeld een grafisch vormgever met geoptimaliseerde SEO in Haarlem. In de beginperiode krijg je super veel klantaanvragen van allerlei personen die in en rond Haarlem op zoek zijn naar een grafisch vormgever. Dit resulteert in een vast kopers bestand en voor je het doorhebt kent iedereen uit Haarlem je diensten. Dan is het belangrijk om je lokale SEO door te ontwikkelen naar andere plaatsnamen. Misschien eerst in de buurt om vervolgens te zorgen dat je onder het zoekwoord ’grafisch ontwerper’ in heel Nederland in iedere plaats waar je lokaal gevonden wilt worden ook écht daadwerkelijk gevonden wordt. Wanneer dit jou lukt heb je lokale SEO uitstekend geoptimaliseerd.
Dit is uiteindelijk terug te zien in alle nieuwe potentie rijke kopers die je bedrijf verkrijgt.

Lokale Marketing is zeer geschikt voor alle o.a. lokaal evenementen. Eigenlijk voor iedere organisatie in Utrecht voor wie  regionale kopers heel belangrijk zijn.

Denk aan bijvoorbeeld winkels, kappers, loodgieters, electriciëns, restaurants, boekhouders, broodjeszaken, en heel, heel veel meer…

 

local seo marketing Utrecht
What we do

Lokale Marketing Diensten voor Utrecht

Ontmoet Nieuwe Klanten
Meer Winst
Groei in Sales & Marketing
Selecteer de juiste Doelgroepen
Automatiseer Klantenwerving
Meer Naamsbekendheid

Lokale Marketing in Utrecht en omliggende plaatsen

Plaatsen rondom Utrecht zijn bijvoorbeeld De Bilt, Heemstede, Bilthoven, Bunnik, Veldhuizen, Houten, Vleuten, Zeist, Nieuwegein, Odijk

HOE WIJ WERKEN

Onze adviseurs zorgen voor goede Utrecht local marketing hulp

De kracht van lokale SEO Utrecht

Lokale SEO is een van de belangrijkste aspecten van digitale marketing. Als het correct wordt uitgevoerd, kan het meer potentiële klanten genereren en de omzet verhogen.

Het probleem is dat veel lokale bedrijven niet genoeg doen aan lokale SEO. Dit komt vaak omdat ze denken dat het te ingewikkeld, duur, of te technisch is. Lokale SEO is niet alleen over het optimaliseren van je site voor een specifieke locatie, het is ook het positioneren in een bepaald gebied. Zelfs als je niet gevestigd bent in de buurt van een bepaalde plaats is het nog mogelijk om je online vindbaarheid hier hoog te positioneren.

De kracht van lokale SEO: Ten eerste concurreer je alleen met lokale bedrijven. Als iemand zoekt op ‘lunch Amersfoort’, zal hij je restaurant tussen de zoekresultaten zien staan. Vervolgens kunnen potentiële klanten direct informatie opvragen van je bedrijf, bijvoorbeeld om te reserveren of telefonisch contact op te nemen voor eventuele vragen. Ook is Google Maps een enorm krachtige tool voor het verkrijgen van nieuwe klanten. Door een duidelijk en krachtig Google Maps profiel te hebben opgezet zien mensen heel gemakkelijk waar in dit geval je restaurant gevestigd is, wat de openingstijden zijn, het aantal reviews etc etc.

Google heeft verschillende tools ontwikkeld om lokale bedrijven te helpen beter online gevonden te worden. Deze omvatten onder andere Google Mijn Bedrijf, Google Maps en Google Analytics.
Hoe we u helpen?

Welke Lokale Marketing resultaten boeken we in Utrecht?

Lokale Marketing leidt tot meer nieuwe lokale (en regionale) klanten.
Google Mijn bedrijf

Google Mijn Bedrijf

De kracht van lokale SEO in zoekmachines

Google Mijn Bedrijf is een geweldig hulpmiddel voor elke kleine en middelgrote onderneming. Je kunt Google Mijn Bedrijf gebruiken om je bedrijfsgegevens direct op de kaart weer te geven. Als iemand naar je bedrijfsnaam zoekt, verschijnt de bijbehorende vermelding onmiddellijk. Dit is vooral handig als je bezoekers naar uw winkel of kantoor wilt krijgen. Om ervoor te zorgen dat mensen je locatie gemakkelijk kunnen vinden, is het verstandig om hier je bedrijfsadres, telefoonnummer, openingstijden en contactgegevens te delen. Ook is het verstandig om afbeeldingen, video’s, beoordelingen en ratings toevoegen. Verder kun je aangeven of je bezorgdiensten of speciale aanbiedingen aanbiedt.

Het belangrijkste aan Google Mijn Bedrijf is het feit dat het geïntegreerd is in AdWords (een andere dienst van Google). Daarom is het eenvoudig in te stellen en te onderhouden. Bovendien is het hele proces heel gemakkelijk in te stellen door middel van een overzichtelijke interface.

Google Mijn Bedrijf Optimalisatie

Je kunt foto’s uploaden naar uw Google Mijn Bedrijf profiel. Het is echter het beste om zelf een aantal goede foto’s te maken. Een foto van je product of dienst alleen is voldoende. Wel is het aan te raden om de bezoekers gelijk een goede impressie te geven van je bedrijf. Maak hiervoor specifieke content, dit kan bijvoorbeeld zijn kwalitatieve content dat een impressie geeft over het bedrijf, of relevante content waar de bezoeker veel informatie uit kan halen. Binnen Google is het altijd van enorm belang dat er unieke content wordt gebruikt en dat er niks wordt gekopieerd of gebruikt wordt van andere bedrijven.

Local Citations zijn een soort verwijzingen naar een Google Mijn Bedrijf Pagina. Wij optimaliseren Google Mijn Bedrijf pagina’s door betere verwijzingen te plaatsen.

Online reviews zijn enorm belangrijk voor je de betrouwbaarheid van je bedrijf online. Zo worden de reviews ook opgedeeld in de volgende categorieën. positieve reviews, negatieve reviews, actieve reviews, kwalitatieve reviews en het aantal reviews.

Er zijn verschillende soorten reviews die een natuurlijk review profiel geven.

Google Analytics

Google Analytics is een enorm krachtige tool voor het optimaliseren van je website. Met dit hulpmiddel kun je nagaan hoeveel bezoeken uw site elke dag, week en maand krijgt.

Ook kun je achterhalen welke pagina’s het vaakst worden bezocht. Daarnaast kan je met Google Analytics kijken wat het klikgedrag van de website bezoekers zijn, hierdoor zie je gelijk welke pagina’s populair zijn en welke niet. Voor lokale winkels is Google Analytics belangrijk om te kijken waar hun online bezoekers vandaan komen.

Stel jij hebt een lokale SEO strategie gestart maar ziet dat 90% van je bezoekers van de andere kant van het land komen is dit natuurlijk niet positief voor jouw winkel omdat de kans heel klein is dat die online bezoekers ook echt daadwerkelijk jouw fysieke winkel komen bezoeken.

Google Mijn bedrijf

Google Mijn Bedrijf Reviews

Een positieve review is natuurlijk het allerbeste om te ontvangen voor je onderneming. Wanneer een bezoeker naar je lokale Google Mijn Bedrijf pagina gaat ziet hij of zij gelijk allemaal positieve reviews gewaardeerd met 4 of 5 sterren. Hierdoor krijgt de bezoeker gelijk een vertrouwd gevoel en weet diegene ook dat de producten of diensten die je als bedrijf levert van erg hoge kwaliteit zijn.

Het belangrijkste aan Google Mijn Bedrijf is het feit dat het geïntegreerd is in AdWords (een andere dienst van Google). Daarom is het eenvoudig in te stellen en te onderhouden. Bovendien is het hele proces heel gemakkelijk in te stellen door middel van een overzichtelijke interface.

Deze wil je als bedrijf natuurlijk het minste binnenkrijgen, zodra gebruikers zien dat je bedrijf beschikt over een negatieve review is de kans al groot dat de bezoeker al minder snel tot een aankoop over gaat. Probeer deze negatieve reviews daarom ook te voorkomen, zorg voor een goede klantenservice dat de klant tevreden houdt en wanneer er toch een probleem is probeer er samen uit te komen.

Een bezoeker kijkt ook naar wanneer de review geschreven is, heb jij alleen maar reviews van twee jaar geleden op je Google Business pagina. Dan is de kans groot dat de bezoeker hierdoor ook twijfels gaat krijgen. Probeer dat klanten of gebruikers actief reviews plaatsen over je bedrijf, dit kan een enorm positieve impact hebben.

Het belangrijkste aan Google Mijn Bedrijf is het feit dat het geïntegreerd is in AdWords (een andere dienst van Google). Daarom is het eenvoudig in te stellen en te onderhouden. Bovendien is het hele proces heel gemakkelijk in te stellen door middel van een overzichtelijke interface.

Wanneer je kwalitatieve reviews ontvangt is dit enorm fijn voor je bedrijf, kwalitatieve reviews zijn vaak reviews die zeer uitgebreid zijn en vaak vertellen over het gekochte product. Grote webwinkels stimuleren hun klanten ook met het kwalitatieve reviews, zo maakt de best geschreven review kans op shop tegoed van die betreffende winkel.

Het belangrijkste aan Google Mijn Bedrijf is het feit dat het geïntegreerd is in AdWords (een andere dienst van Google). Daarom is het eenvoudig in te stellen en te onderhouden. Bovendien is het hele proces heel gemakkelijk in te stellen door middel van een overzichtelijke interface.

Lokale review vermeldingen

Ook is het enorm belangrijk om op andere platformen dan Google Mijn Bedrijf reviews te ontvangen, deze platformen zijn bijvoorbeeld TripAdvisor, TrustPilot, Thuisbezorgd enz. 

Door op deze platformen ook allemaal (positieve) reviews te ontvangen krijg je ook gelijk meer links naar je website. De bezoeker ziet dan ook dat er op andere onafhankelijke platformen positief over je bedrijf wordt geschreven wat vervolgens weer een goede indruk bij ze achterlaat.

Lokale Marketing Informatie Aanvragen